Menu openen Sidebar openen

Huisstijlen

Verpak je je producten en diensten nog steeds in de krant van gister? Ben je dat logo in Comic Sans nu echt helemaal zat? Wil je naar binnen en naar buiten zichtbaar maken wie je bent, waar je voor staat en wat je doet? Tijd voor een huisstijl!

De verpakking van jouw product, dienst of organisatie zou je een huisstijl kunnen noemen. Maar dat is wel heel oneerbiedig en niet helemaal waar. Een huisstijl in brede zin omvat meer dan uiterlijkheden. Design, communicatie en gedrag van de organisatie kunnen worden vastgelegd in een huisstijl. Samen met jou bepalen we wat de huisstijl van jouw product, dienst en organisatie is. Vervolgens stappen we over naar het vormgeven van de visuele identiteit.

Huisstijl met ballen

Probeer maar eens een tekst over huisstijlen te strippen tot de kern. Valt niet mee. Waar teksten lekker moeten bekken moet een huisstijl vooral goed smoelen. Én... eerlijk zijn. Zien wat je koopt en de bevestiging krijgen dat dat wat je koopt goed is.

Bij het maken van een huisstijl zorgen we ervoor dat naam, logo, kleur, typografie (lettertype), vormentaal (stramienen/vlakken/curves/opmaak) en fotografiestijl 'kloppen'.

Wanneer dit een feit is kan de huisstijl worden doorgevoerd op briefpapier, visitekaartjes, offertes, facturen, enveloppen, de website, e-mails, bedrijfskleding en het wagenpark. Hiervoor maken we niet alleen de ontwerpen maar regelen we ook de daadwerklijke implementatie.

De huisstijl wordt vastgelegd in een huisstijlhandboek, niet om je erop vast te pinnen maar om je kaders te geven en daardoor rust.

Offerte

Op basis van jouw wensen en eisen maken wij een duidelijke offerte. Per onderdeel laten we zien wat de kosten zijn en geven een voorlopige planning. Je komt dus achteraf niet voor vervelende verrassingen te staan qua tijd en geld.

Heb je vragen of  opmerkingen over de offerte? Laat het ons weten. We leggen je graag alles uit. Ben je akkoord met de offerte? Dan maken we een definitieve planning mét een deadline.

Maak mijn huisstijl!